U dvosatnoj izvedbi pet plesnih umjetnica, ovaj koreografski rad razmatra teme okoliša, površina i prostornog vremena. Plesni teoretičar i sociolog Randy Martin opisuje ples kao točku intenziteta; ples nije samo specifična aktivnost prakse i izvedbe pokreta nego i analitički okvir. Ovaj rad usmjeruje taj okvir u polje trajanja i površina, istražujući okolišnost plesnog procesa kao prostornu praksu i gradivni materijal.
U prostoru Hrvatskog prirodoslovnog muzeja, koreografska intervencija mobilizira značenja forme i vremena. Narativi prirodnih procesa postaju krajolici vremena i materijalnosti, a ples nastavlja dinamiku prirodnih i povijesnih transformacija. Time se gradi rezonanca između koreografije i oblika prirode, otvarajući prostor za promišljanje o pokretu kao obliku sjećanja, arhiviranja i mijene.
Filozofkinja Branka Arsić u tekstu O zajedničkosti života promišlja ontološka i epistemološka razgraničenja prirode, materije i tijela, ukazujući na međuovisnost i ambientalnost bića. Zagovarajući bioekologiju vitalizma kao osnovu ekološke etike, Arsić ističe zajedničkost življenja materijalnih elemenata prirode. Koreografski razmatrajući ove teze, Rekonstrukcije pomiču plesnu gestu prema vitalnoj prirodi forme i vremena.
Premijerne izvedbe:
8., 9., 10. i 11. srpnja 2025. u 17 sati
12. srpnja 2025. u 15 sati
Trajanje: 2 sata bez pauze
Lokacija: Hrvatski prirodoslovni muzej, Demetrova 1, Zagreb
Ulaz na izvedbe je slobodan
Ulaz u stalni postav se naplaćuje po redovnim cijenama.
Koncept i koreografija: Marjana Krajač
Izvedba: Ana Jelušić, Dora Pocedić, Eleonora Vrdoljak, Marina Brajdić, Jana Božić
Fotografije i dokumentacija: Tjaša Kalkan, Inia Herenčić
Video: Matija Kralj-Štefanić
Grafički dizajn: Josipa Tadić
Produkcija: Sodaberg koreografski laboratorij
Projekt je realiziran u suradnji s Hrvatskim prirodoslovnim muzejem i Zagrebačkim plesnim centrom. Financiran sredstvima Gradskog ureda za kulturu i civilno društvo Grada Zagreba i Ministarstva kulture Republike Hrvatske.